Interpelacje i odpowiedzi – Karol Bąkowski – 20 sierpnia 2024
Zapraszamy do lektury podsumowania interpelacji złożonych przez naszego radnego z Czechowic, Karola Bąkowskiego.
Nr 14 – Przejścia dla pieszych przy ul. Tomcia Palucha 37
W rejonie budynku nr 12 na Tomcia Palucha wytyczenie klasycznego przejścia dla pieszychnie zostało pozytywnie zaopiniowane przez Biuro Zarządzania Ruchem Drogowym. Z drugiej strony Urząd Dzielnicy planuje zlecić jeszcze w tym roku projekt przebudowy skrzyżowania na wysokości u. Tomcia Palucha 37 poprzez wyniesienie jego tarczy (dzięki czemu chodnik znajdzie się na równi z jezdnią).
Nr 15 – Przemianowania parkingu przy PKP Ursus od strony ul. Regulskiej
Biuro Zarządzania Ruchem Drogowym pozytywnie zaopiniowało pomysł zmiany stałej organizacji ruchu w zatoce parkingowej przy ul. Regulskiej 3. Parkowanie pojazdów ciężarowych zostanie wyeliminowane. Niestety może się to odbyć kosztem czterech miejsc parkingowych i przebudową wjazdu na parking w celu eliminacji zagrożenia dla pieszych. Jako radni pozostajemy w kontakcie z biurem odpowiedzialnym za przygotowanie nowego projektu.
Nr 48 – Remont ulicy Regulskiej
Poprawa stanu ulicy Regulskiej możliwa będzie (werble), kiedy pojawią się środki finansowe. Nie ma planu, nie ma strategii, ale są zapewnienia. ZDM informuje, że co roku zajmuje się poprawą stanu technicznego infrastruktury drogowej. Wszystko zależnie od stanu wyeksploatowania. W konsekwencji bez zdecydowanego odzewu mieszkańców Regulska może posłużyć jeszcze dobrego kilkanaście lat 😀
Nr 49 – Drogi dojścia do PKP Niedźwiadek z Górnej Drogi
Interpelacja jak na razie pozostaje bez odpowiedzi. Z racji daty złożenia (27.05.2024) będziemy ponaglać urząd dzielnicy w tej sprawie.
Nr 50 – Organizacja ruchu przy ul. Przy Forcie
Na prośbę mieszkańców osiedla przy Forcie apelowaliśmy o pozostawienie możliwości skrętu w lewo w ulicę Dzieci Warszawy. Obecny projekt przewiduje likwidację jednego z trzech pasów ruchu na ulicy przy Forcie w celu poprawy bezpieczeństwa. ZDM nie jest skłonny do wprowadzenia poprawek, co z pewnością przyczyni się do obciążenia ruchu wzdłuż ulicy Apartamentowej, która stanie się jedyną możliwością dla mieszkańców osiedla do przebicia się samochodem w kierunku ulicy Ryżowej.
Nr 68 – Ustawienia progu zwalniającego na ulicy Regulskiej
Jest to bardzo istotna interpelacja z uwagi na bezpieczeństwo pieszych oraz rowerzystów. Pomimo ustanowienia ścieżki rowerowej wzdłuż trasy S2 wielu kierowców wciąż zadziwia widok cyklistów przejeżdżających na drugą stronę ulicy Regulskiej. Z jednej strony trudno dziwić się ich reakcji z racji niewystarczającej widoczności w tunelu pod trasą S2.
Co ciekawe mimo zamieszczonego dowodu rzeczowego w postaci zdjęcia ZDM nie zauważa problemu niewystarczającej widoczności. Przecież przejście jest prawidłowo oświetlone!
Naszą propozycją dla poprawy bezpieczeństwa jest ustawienie progu zwalniającego na ulicy Regulskiej tuż przed tunelem (25 m od najbliższej części wiaduktu) bądź ewentualne wyniesienie ścieżki rowerowej.
Decyzja, z treści odpowiedzi, leży teraz w gestii Burmistrza Dzielnicy Ursus. Jej pozytywne zaopiniowanie wciąż będzie wymagało przygotowanie projektu oraz znalezienie środków na wprowadzenie modernizacji. Także długo droga przed nami, ale nie pękamy!
Nr 69 – Dostosowania komisji wyborczych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami
Odpowiedź na nasz apel można skwitować krótkim „problemu nie ma”. Urząd jest zadowolony, iż 26 na 29 lokali jest dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnością.
Niezauważony został problem niewystarczającego poinformowania mieszkańców, skoro dane o przypisaniu ulic zostały wywieszone z wyprzedzeniem na stronie urzędu i w social mediach. Żałujemy, iż nie wybrzmiały słowa „przepraszam” i „podejmiemy działania na rzecz poprawy”.
Nr 109 – Dostosowania warunków edukacyjnych do potrzeb dzieci na ulicy Wojciechowskiego 37
Otrzymaliśmy informację od rodziców dzieci ze Szkoły Podstawowej nr 11, iż z uwagi na problemy lokalowe część zajęć została przeniesiona do sal w budynku prywatnym. Oznacza to dla wielu uczniów kilkunastominutowe przerwy na przechodzenie między budynkami.
Rodzice wykazali także obawy, co do naświetlenia w budynku prywatnym praktycznie wyłącznie sztucznym światłem oraz stanu powietrza w tychże pomieszczeniach z uwagi na obieg zamknięty.
Zdjęcie 1. Zasłonięte witryny okienne z uwagi na ulicznych gapiów, przechodzących na wysokości parteru wydzielonej od szkoły filii
Przygotowana przez nas interpelacja miała na celu walkę o poprawę warunków lokalów. Proponowaliśmy rozwiązania kompromisowe jak doposażenie pomieszczeń czy zmianę grafiku zajęć, aby zajęcia w sali były dzielone między wszystkie klasy. Zamiast tego otrzymaliśmy dziesięcio-stronicową odpowiedź, zawierającą pozytywną opinię rodziców, których pociechy uczęszczały do filii w roku 2023/2024 i nauczycieli na temat tegoż obiektu.
Pani Burmistrz Anna Lewandowska zapewniła w odpowiedzi na interpelację, iż „(…) nie ma podstaw do zmian w organizacji nauczania (…)”, a „pomieszczenia w budynku zostały przygotowane zgodnie z obowiązującymi przepisami (…)”. Mamy nadzieję, iż rodzice i ich ośmioletnie dzieci będą tego samego zdania.
Nr 110 – Ustawienia wiaty na ulicy Regulskiej przy przystanku Piastowska 01/02
Z racji na rozrastające się w Czechowicach osiedla apelowaliśmy o polepszenie standardów okolicznych przystanków. Z uwagi, iż linii autobusowych w okolicy ubywa, wyraziliśmy potrzebę ustanowienia wiat, osłaniających przed deszczem na ulicy Regulskiej przy przystanku Piastowska 01 i Piastowska 02.
Zarząd Transportu Miejskiego obiecał Burmistrzowi w odpowiedzi na naszą interpelację przeanalizować „możliwości techniczne postawienia wiaty”. Jak wiadomo wszystko rozbija się jak zwykle o pieniądze, stąd nawet po zaakceptowaniu naszych uwag w interpelacji, termin prac nie jest możliwy do przewidzenia.
Cieszymy się jednak, że problemy sąsiadów są dostrzegane.
Nr 112 – Podłączenia kanału deszczowego na ul. Walerego Sławka
Spotkaliśmy się tutaj z bardzo ciekawą odpowiedzią ze strony Wodociągów Warszawskich, które zadeklarowały, że nie otrzymały żadnych dokumentów dotyczących ewentualnego remontu ul. Walerego Sławka, która po modernizacji mierzy się z zalewaniami.
Kanał deszczowy wybudowany przy istotnym odcinku nie znajduje się w eksploatacji ani we władaniu spółki. Natomiast leży on na terenie m. st. Warszawy, będąc w odpowiedzialności Warszawy. Podobnie jak za wpusty uliczne odpowiada ZDM.
Wodociągi Warszawskie zgodnie z procedurą przekazały po naszej interwencji pismo do Burmistrza w celu udzielenia nam dalszych odpowiedzi. Czekamy niecierpliwie.
- W trakcie rozpatrywania znajdują się jeszcze dwie interpelacje z sierpnia. Są to nowe stojaki na rowery przy PKP Ursus oraz dopytanie o możliwości prowadzenia handlu obwoźnego na terenie dzielnicy. W sprawie odpowiedzi będziemy informować na bieżąco!