Infrastruktura,  Komunikacja miejska

Kiedy System Informacji Pasażerskiej wróci na PKP Ursus?

To już trzy tygodnie od kiedy wyświetlacze i megafony na stacji PKP Ursus przestały działać. Kolejarze w odpowiedzi na jedno ze zgłoszeń napisali, że naprawią SIP do 12 grudnia – przyczyną awarii jest uszkodzenie kabla zasilającego.
Dziękujemy za informację i trzymamy kciuki, aby wyrobili się w terminie 🙂
Szkoda, że naprawa zajmuje tak długo, bo choć większość pasażerów poradzi sobie z informacją w telefonie, tak osoby z niepełnosprawnościami mają teraz poważny problem. Słabo to też wygląda w sytuacji, w której pociąg ulegnie awarii albo zostanie odwołany.

Pobierz kolejowe apki na telefon

Przy okazji zachęcamy do pobrania aplikacji “Sprawny Peron” stworzonej przez spółkę PKP Polskie Linie Kolejowe SA i zgłaszanie niesprawnych systemów „na bieżąco”. A dopóki ekrany nie działają, polecamy apkę Portal Pasażera, na której można sprawdzić informacje o opóźnieniach i awariach.

PKP planuje zmiany… w 2030 r.

Problem z informacją pasażerską występuje nie tylko na stacji Ursus – to plaga w zasadzie wszystkich stacji kolejowych w Polsce. Do tego stopnia, że w zeszłym tygodniu poprawa informacji pasażerskiej była głównym tematem komisji sejmowej.
Niestety, nie dowiedzieliśmy się nic rewolucyjnego. Co prawda kolejarze pracują nad ujednoliceniem i poprawą systemów informacji pasażerskiej dookoła największych miast w Polsce, to nowy system ma być gotowy dopiero… w 2030 roku.
Na kolei – jak zawsze – wszystko dzieje się w swoim tempie.
Skip to content